Hi!
A while ago I moved my blog from Blogger to WordPress. And since I’m blogging from 2007, there are a lot of blogposts to check… So if you see a blogpost that’s missing photo’s or has a weird layout, please let me know by leaving a comment at that particular blogpost. In the meantime I’m walking through all my posts myself too.
I hope you like my new layout! Thanks for visiting.
See you around!
XO Iris
Hi!
Ik heb mijn blog van Blogger naar WordPress verhuisd! En aangezien ik sinds 2007 blog, zijn er een heleboel blogposts te controleren … Dus: zie je een blogpost waarbij foto’s ontbreken of die een rare lay-out heeft, laat het me weten dmv het plaatsen van een reactie op die blogpost. In de tussentijd loop ik al mijn berichten zelf ook nog na.
Ik hoop dat mijn nieuwe layout bevalt!
Bedankt voor je bezoekje, zie je later!
XO Iris
The use of images and text from this blog.
The use of images and text from this blog.
Want to use a post, photos or text of my blog? Great! Please always mention my full blog name and a correct link to the origin of the article on my blog on: your blog, pinterest boards, instagram, tumbler, your site or wherever you want to use my content. And... Please give me a note if you have it published!
Also make sure that all the images have the original source / photographer named. For pictures that are not mine, please contact the owner by yourself to ask permission...
As for the posts on my blog: I try my best to mention all the names and links correct and ask permission in advance. If you spot an item here on my blog that belongs to you and I do not have the accurate information, please contact me, I'll adjust it asap.
Thank you! XO Iris | C-More
Gebruik van beeldmateriaal en tekst van deze blog.
Wil je een post, foto's of teksten van mijn blog gebruiken? Leuk! Plaats dan in ieder geval mijn blognaam en een link naar de oorsprong van het betreffende artikel op mijn blog op: jouw blog, pinterest boards, instagram, tumbler, je website of waar je het ook publiceert. Geef je mij een berichtje als je het geplaatsthebt?
Zorg ook dat bij alle afbeeldingen de originele bron / fotograaf komt te staan.
Wat betreft de posts op mijn blog: ik doe mijn best alle namen en linkjes goed te vermelden. Mocht je iets tegenkomen wat jou toebehoort en ik er geen juiste informatie bij hebben staan, neem dan contact met me op, dan pas ik het direct aan.
Stoere tuin en buiten tafels top 5 | Outdoor tabel top 5
Eerder schreef ik al over mijn zoektocht naar een nieuwe outdoor tafel, voor in mijn tuin. Nogsteeds heb ik “de” tafel nog niet gevonden, maar ik neig toch wat meer naar de stoere exemplaren hieronder.
Ik denk dat ik nog verder zoek naar een tafel met meer hout er in verwerkt.
Heb je nog tips voor me? Laat het me weten.
Groetjes vanuit een zonnig plekje, Iris
Stoere tuin en buiten tafels top 5 | Outdoor tabel top 5
Info over de tafels van links naar rechts en van boven naar onder:
COS heeft het weer goed voor elkaar! Het FASHION zusje van H&M brengt ook voor de herfst 2013 weer een prachtige betaalbare collectie voor mannen en vrouwen uit.
En nou niet direct naar de winkel rennen, want dan blijft er voor mij niks over…
Op de site van COS staat trouwens ook een zeer inspirerend magazine.
Interview met Milou Ket Trendwatcher voor
Interieur + Mode
deel 1
Prefer to read the interview in English? You can find part 1 here. Part 2 of the English version you can find here.
Milou Ket is trendwatcher op het gebied van mode, kleur, interieur en innovatie. Zij werkt vanuit Purmerend voor grote internationale klanten. Het trendbureau geeft een aantal keer per jaar trendboeken uit, Milou geeft lezingen en presentaties en adviseert internationaal bedrijven op het gebied van trends. Het bureau heeft naast de algemene website sinds kort ook een inspiratie website : MilouKet.tv
Ik heb een paar weken geleden de eer gehad om Milou Ket te interviewen over haar werk en de trends die zij heeft gesignaleerd. Het is een uitgebreid en inspirerend verhaal geworden! Ik heb er twee delen van gemaakt. Het eerste deel lees je hieronder,het tweede deel vind je hier.
Veel plezier en inspiratie!
Tussen het interview door zie je
een aantal zeer exclusieve Trendpresentaties voor interieur 2014-2015 van Milou
Ket.
Deze foto’s hebben copyright,
maar ze mogen met naamsvermelding “Milou Ket” en een linkje naar dit interview gedeeld worden.
Ik kom zelf uit de mode en werk nu al jaren in de interieur
branche. Het valt mij op dat veel mensen uit de mode een goed gevoel voor
trends hebben. Zie jij dat ook?
Ja, dat klopt, maar niet iedereen
kan het. Je moet de knop om kunnen zetten maar als je het in je hebt dan maakt
het eigenlijk niet meer uit of je de trends voor mode of interieur signaleert.
Wat doet jouw trendbureau precies?
Ik
toon en verklaar trends op het gebied van mode, kleur, interieur en innovatie,
vooral gericht op grote bedrijven, voor de productontwikkeling en
collectionering. Ik werk dus in een fase ver voordat de producten in de winkel
komen of aangeboden worden op internet.
Kun je wat over jezelf en je bureau vertellen?
Ik zit al jaren in het vak en onbewust ben ik ben een geboren trendwatcher. Als kind al hield ik van nieuwe dingen, modetijdschriften uit Amerika en heb zelfs toen nog een prijs gewonnen! Ik kon goed tekenen en wilde apart zijn, ik pakte nieuwe dingen snel op. Wat mij betreft is mode iets om je mee te uiten, expressie te geven aan wat je vindt denkt en voelt en gaat het niet om de “it” bag.
Ik heb een jaar in Amerika gestudeerd
en heb de Rietveldacademie in Amsterdam succesvol afgerond. Na mijn afstuderen
ben ik voor de Hema op de stylingafdeling gaan werken. De Hema en Bijenkorf
hadden als eerste in Nederland een aparte styling afdeling, naar Amerikaans model.
Dat was heel bijzonder voor die tijd.
Voor de Hema oriënteerden we ons in
9 Europese hoofdsteden en gingen daar shoppen, nieuwe ideeën opdoen en ons
invoelen. Deze bespraken we met de inkopers en zo konden wij een collectie
samenstellen.
Na 6 jaar was ik toe aan een
nieuwe ervaring en ben toen voor mijzelf begonnen. Ik ben een stoffencollectie
gaan samenstellen, illustraties maken, collecties samenstellen voor grote
firma’s en inkooporganisaties en moest daarvoor ook systematisch vooruitwerken.
Vaak een aantal seizoenen vooruit en dat beviel erg goed.
Zo ben ik me ook gaan bezig
houden met accessoires, dessins, stoffen, heb de collectie voor van het Belgisch
olympisch team en de Antwerpse dierentuin ontworpen voor Superconfex en maakte collecties voor inkoopcombinaties voor dames- en
kinderkleding en schoenen.
Op een gegeven moment werd ik
gevraagd om interieur trends aan te gaan geven op het gebied van glas-, aardewerk
en porselein en ook om trends samen te stellen voor het Nederlands Mode Instituut
voor de damesmode en kinderkleding.
In Van 2000 tot 2006 heb ik als
consultant architectuur Swarovski geadviseerd voor nieuwe interieur en
architectuur items zoals raamdecoratie, meubels, badkamers en verlichting.
Momenteel zijn we met zijn tweeën
en werk ik met een aantal freelancers.
Klik en lees hieronder verder voor de rest van het interview en meer mooi beeldmateriaal!
Please click and read on. You’ll find some more of the interview and a lot of inspiration and trend Boards!
Hoeveel jaar maak je deze trendboeken al?
Voor de kinderkleding 28 jaar,
daarna ook voor dames, en iets daarna ook voor interieur. Ongeveer 10 jaar
geleden is daar het innovatieboek over architectuur bijgekomen.
Je werkt niet alleen voor de Nederlandse markt, maar ook
internationaal. Waar ben je zoals werkzaam?
Mijn boeken zijn in zo’n 20
landen verkrijgbaar via mijn agenten-netwerk.
Zelf geef ik ook lezingen en heb
ik in veel landen gewerkt zoals Amerika, Turkije, China, Australië, Duitsland, Oostenrijk, Italië,
en Singapore. In China ben ik erg bekend bekend in
vakkringen, maar minder in ons eigen land.
Is het bureau veel veranderd sinds de opstart?Ik ben met mode begonnen, daarna ben ik me gaan bezig houden met interieur, en na mijn advieswerk voor Swarovski als consultant architectuur, ben ik me ook op innovatie gaan richten. Ik heb daarover ook twee boeken gepubliceerd. Ik geef op het ogenblik veel lezingen tijdens beurzen.
Het valt mij ook op dat er veel Nederlandse ontwerpers vaak bekender
in het buitenland zijn dan in Nederland. Hoe zou dat komen?
Dat is niet altijd zo geweest! Eerst
stond Nederland meer bekend om de Dubble Dutch en Dutch treat, maar nu veel meer
op gebied van Design ed. Dat is zo gegroeid. Plus Nederland is erg klein: we
hebben zoveel buitenland! We zijn vaak ook flexibeler en minder formeel dan
omringende landen. Daarnaast zijn Nederlanders veel in het buitenland te
vinden.
Hoe komt een trendboek of presentatie tot stand?
Door het verzamelen van
informatie op de 15 beurzen die ik minimaal bezoek en ook vaak mijn presentaties
houd. In deze steden ga ik ook diverse winkels bekijken. Verder lees ik veel tijdschriften
en boeken, kijk op internet en verzamel op intuitie monstermaterialen, stoffen,
papier, kleuren enz. enz. uit bijvoorbeeld Istanbul en New York. Soms betrek ik
ook informatie via derden voor bepaalde klanten. Ik blijf een paar maanden verzamelen
en dan in september maak ik een rondje Europa en bezoek dan onder andere Maison
et Objet in Parijs en in New York de International contempory furniture fair. (ICFF
Uiteindelijk ga ik in september naar
de Mood beurs in België en geef daar dan een preview- presentatie aan mijn klanten. Eind oktober spreek ik
tijdens de Dutch Design Week en de Evolution Fair in Eindhoven.
Na
het verzamelen van allerlei informatie stel ik mijn kleurkaart samen en stem ik
die af op bepaalde stijlrichtingen. Mijn materiaal wordt gesorteerd op kleur en
stijl, gehakt, gesneden en gezaagd. Tenslotte stel ik collages samen om mijn
toekomstbeeld te visualiseren. Deze collages worden daarna gefotografeerd en
voorbereid voor de drukker. De materialen worden op de juiste plaats in de
collages geplakt. Met de boeken als uitgangspunt maak ik mijn presentaties en
lezingen.
Het
is een doorlopend proces van lezen, vragen stellen, oriënteren, verzamelen, kleurkaart samenstellen, dingen bij elkaar leggen of
juist apart houden als het echt nieuw is. Altijd moeten je voelsprieten uit
staan.
Hoe vaak komt zo’n trendboek uit?
Op
het gebied van kleur breng ik twee keer per jaar een seizoensgebonden
kleurkaart uit. Ik stel ook twee keer per jaar een damesstylingboek samen, en
een keer per jaar een Interieur styling boek. Het innovatie boek maak ik
wanneer er behoefte is aan vernieuwing, maar heeft geen vast ritme.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Collages maken is mijn creatieve
uiting en daar heb ik heel erg veel plezier in. De meer dan 70 collages voor
het boek maak ik in een hele week in een keer af. Een pittig maar fijn proces.
De informatie en
kennis die ik heb verzameld op een esthetische en relevante manier weergeven
met mijn collages: het werken met kleur, vorm en materiaal. Dat doe ik graag.
Ook
geniet ik van het fotograferen en het verzamelen van beelden voor mijn website.
Wat doe je graag naast het leven
als trendwatcher?
Ik
houd heel erg van mijn werk, ik ben van nature nieuwsgierig. Vaak heeft mijn
vrijetijdsbesteding te maken met mijn werk, dus lezen, kijken, indrukken
opdoen, winkelen. Daarnaast maak ik graag mijn eigen kleding en sieraden. Ik
houd van muziek, ga graag naar ballet en concerten.
Zijn er artiesten, kunstenaars of
landen waar je een voorkeur voor hebt?
Ik
ben dol op Japan, ik houd van de verstilling, de rust, de vormgeving en esthetiek.
Maar ik houd ook van het mooie eten, de verfijnde aandacht voor alledaagse
produkten, de tuinen, de soberheid, etc. etc.
Wat was de leukste opdracht tot
dusver?
Het
werken voor Swarovski als consultant voor de Business Unit Architecture en het
adviseren van hun I-Centre, for Ideas, Innovation and Inventions.
En het meest opzienbarend of
bijzondere dat je ooit hebt ontdekt als trend?
Af
en toe val ik op iets waarbij ik denk de enige te zijn die dat heeft gezien. Ik
heb dan de illusie dat ik uniek ben. Zoals een paar jaar geleden in Parijs. Ik
kocht een zwart hoedje met een hoekig ingeknipte rand en twee opstaande
oortjes. Maar zo uniek was ik niet, want vervolgens zag ik in de media allerlei
afbeeldingen van producten met opstaande oortjes.
Volle
zalen bij mijn lezingen en 165 droomklanten voor mijn Interieurboek in één
seizoen, zoals Volvo, Sony Ericson, Ikea, Royal Copenhagen, Walt Disney
etc.
Dat is inderdaad niet niks. Heb je
al eens prijzen gewonnen?
Nee.
Maar ik heb wel in jury’s voor ontwerpprijzen gezeten en ik ben een van de
initiatoren van de Hema design prijs.
————–////////////————–
Volgende keer het vervolg met een
tipje van de sluier over de komende trends op interieur gebied.
Wil je niks missen? Geef je dan op voor de nieuwsbrief van deze blog.
van 12 t/m 18 augustus
in een prachtige oude loods aan de Lauriergracht 154 in Amsterdam.
Info van FB:
” Voor de expositie worden bekende Nederlandse pinners gevraagd om 5 inspirerende pins te selecteren. Pins die ieder op hun eigen manier aansluiten bij het thema: eye candy
Er zullen pins te zien zijn in de categoriën
art // fashion // photography // food // typography // travel.
Uiteraard geldt ook hier, link with love. “
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptRead More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.