Kleuren trends 2014 voor interieur | The Interior Colour trends for 2014 | by Flexa

Flexa presenteert de kleurtrend voor 2014!
Het thema is 

‘Unlocking Potential’

Vanuit het bestaande nieuwe mogelijkheden verkennen. 
Het Potentieel in de ruimtes zien.
Door middel van kleur kun je dat natuurlijk perfect realiseren! 

Flexa presents the colour trend for 2014!
With
the theme: 

‘Unlocking Potential’
From
the existing exploring new possibilities.

Seeing
the Potential in spaces.

That is something you can realize perfectly by using
colour!
Teal trend color 2014 Flexa
De kleur van 2014 heet
The
colour of 2014 is

” Teal” 

Het echt een hele mooie kleur die zo veel in zich heeft!
Het is fris en positief, open en ruimtelijk.

It
really is a beautiful colour that has so many attributes!
It
is fresh and positive, open and spacious.
Teal trend color 2014 Flexa
Flexa zegt er over: “een prachtige mix van een diep groen-blauw die staat voor balans, verfijning, kalmte en veelzijdigheid. Deze kleur, dé kleur van het jaar 2014 met kleurcode Flexa PO.20.40, wordt vaak gebruikt om het schitterende blauwgroen van tropische oceanen mee te beschrijven”
Flexa
says:”A wonderful mix of a deep green-blue that represents balance, refinement,
calm and versatility. This colour, the colour of the year 2014 with colour code
Flexa PO.20.40, is often used for describing the beautiful blue-green of
tropical oceans.”
Teal trend color 2014 Flexa

Teal trend color 2014 Flexa

Klik hieronder om verder te lezen 

Ga met deze kleur op ontdekkingsreis in je eigen huis. 
De kleuren uit het nieuwe palet voor 2014 lijken steeds van kleur te veranderen, 
afhankelijk van met welke andere kleuren  je ze combineert.

Take
a discovery trip through your own house with this colour.
The
colours from the new palette for 2014 seem to change colour 
depending on how
you combine them with other colours.

Ik ben nieuwsgierig wat jullie er van vinden. 
Ik krijg er in ieder geval een enorme energie boost van!

Het is allemaal te zien in het boek: Flexa Colour Futures 2014 
I’m
curious what you think of it.
It
gives me a huge energy boost!
You
can find everything in the book: Flexa Colour Futures 2014
Teal trend color 2014 Flexa

Teal trend color 2014 Flexa

Teal trend color 2014 Flexa
Al het beeld via Flexa
All images via Flexa
——//////—–
Wil je niks missen van deze blog? 
Geef je dan op voor de Nieuwsbrief.

——//////—–

Don’t want to miss anything from this blog? 

Then sign up for my newsletter.



It’s mostly in DUTCH!



——//////—–

link + share
with love
Iris

Lunch met Studio Job en Volvo | woonbeurs 2013

Lunch met Studio Job

Studio Job en Volvo.
Foto via Volvo
Like to read this post in english? Click here!

Dancing Queen



Afgelopen dinsdag maakte Volvo op de woonbeurs de samenwerking met Studio Job onder de noemer “Design moves us” bekend. Nynke en Job waren zelf aanwezig en Job gaf een bijzondere performance waarbij hij onder andere het nummer “Dancing Queen” van de Zweedse band Abba ten gehore bracht. 

Daar had je bij moeten zijn…

Lunch

Vanwege deze bijzondere samenwerking mocht ik op uitnodiging van Volvo samen met een klein gezelschap lunchen met Nynke en Job. In het restaurant, waar de gerechten er net zo mooi uitzien als dat ze smaken, worden we hartelijk ontvangen. Het ziet er gezellig uit en de sfeer is goed. De fris gedekte tafel nodigt uit tot een fijne maaltijd en een ongedwongen gesprek.

Bekendmaking samenwerking Studio Job en Volvo foto by C-More
Bekendmaking samenwerking Studio Job en Volvo
foto by C-More
Nadat we plaatsgenomen hebben kom ik er achter dat er in mijn eigen woonplaats Nijmegen een werk van Studio Job staat: De ARK, een Arc de Triomphe in aluminium. Deze staat in Oosterhout, een nieuwe wijk van Nijmegen, net over de Waal. Binnenkort ga ik er eens kijken.

Job en Nynke | Studio Job voor Volvo foto by C-More
Job en Nynke | Studio Job voor Volvo
foto by C-More


Viktor en Rolf



Er zijn nog meer raakvlakken…. Studio Job ontwerpt al jaren de decors voor Viktor en Rolf, zoals deze van de show van afgelopen september. 

En Viktor en Rolf zijn oud klasgenoten van mij van de Kunstacademie Mode in Arnhem.

Volvo en Studio Job

Over de samenwerking met Volvo: “Het ontwerpen van een nieuw model is niet wat we gaan doen, maar een samenwerking zoals deze, het ontwerpen van 3 sculpturen, past wel bij ons. We zijn al bezig met het onderzoek en het stijlboek”. De unieke objecten, geïnspireerd op de Volvo XC60, gaan in april 2014 gepresenteerd worden. 

Carpet Studio Job voor Volvo
foto via Volvo
Woonbeurs
Op de woonbeurs zijn de unieke, speciaal voor Volvo ontworpen graphics in het bekende iconische handschrift van Studio Job te zien. Onder de auto ligt een enorm rond carpet met het dessin en een zwart-wit print op de Volvo zelf. Op de Volvo staat een enorme houten kist. Wat daar in zit blijft voorlopig nog een verrassing. Op de stand wordt ook een film geprojecteerd over de synergie tussen Volvo, design en Studio Job.
Studio Job voor Volvo foto by C-More
De kist bovenop de Volvo | Studio Job
foto by C-More

Klik hieronder om verder te lezen 










Wicky de Viking
De graphics zijn geïnspireerd op de Zweedse cultuur, waar Volvo vandaan komt, op de Wicky de Viking helmen, de Scandinavische Mythologie met zijn monsters en goden en sporen van autobanden. Natuurlijk uitgewerkt tot in perfectie, zoals Studio Job dat altijd doet. Nynke: “Het is echt handwerk, deze graphics. Ik teken dan wel op de computer, maar een programma kan dit niet zelf. Dan krijg je nooit de goede verhoudingen en liggen de iconen bijvoorbeeld teveel op elkaar. Er zit ook geen herhalend patroon in onze graphics. Ik zit uren achter de computer totdat het helemaal perfect is.” 
Graphics by Studio Job voor Volvo foto by C-More
Graphics by Studio Job voor Volvo
foto by C-More

Suske en Wiske



Job en Nynke, die nu inmiddels al meer dan 13 jaar als een soort Suske en Wiske samen werken en leven, zijn heel verschillende persoonlijkheden en vullen elkaar daardoor zo goed aan. Vanaf het begin was er al een klik. Nynke studeerde in die tijd grafische vormgeving aan de Design Academie en Job had inmiddels al een aantal ontwerpen en samenwerkingen op zijn naam staan. Ze hebben Studio Job vanaf de grond opgebouwd tot het wereldwijd bekende “icoon” dat ze zelf nu zijn geworden. En de awards die ze gewonnen hebben liegen er niet om. Job zegt: “Het zijn er inmiddels zoveel, mijn nichtje had vroeger een trofee kast met de prijzen die ze won met sporten, zoiets zou bij ons ook kunnen staan.”

Auto’s en horloges
Tijdens de heerlijke lunch, die er ook nog eens prachtig uit ziet, wordt er natuurlijk gesproken over de voorkeur voor auto’s. Job heeft duidelijk een grote liefde voor de oudere modellen. Zijn eigen auto, een Porsche 911, is een oldtimer en wat betreft de Volvo vallen de 480, Bertone en de 850R, die allemaal ook een hoog iconisch gehalte hebben, het meeste in de smaak. Ook horloges komen ter sprake, Job is behoorlijk trouw aan het horloge dat hij op zijn 18e verjaardag kreeg: een Rolex Oyster. Hij draagt het nog steeds. Hieruit blijkt weer de liefde voor geschiedenis en het verhaal dat bij een object hoort.
Graphics Studio Job voor Volvo
foto via Volvo


Oevre
De lunch zit er op en allemaal gaan we onze eigen weg naar volgende afspraken. Ik ga ook nog even terug naar de woonbeurs om op mijn gemak de graphics op het carpet en de auto op de stand van Volvo nog eens goed te bekijken en foto’s te maken. 
Wat een bijzondere middag was het. Als interieurontwerper en designliefhebber bewonder ik het werk van Studio Job. Met name de “Paper serie” die bij MOOOI is uitgebracht, het prachtige textiel zoals het Pantheon tafelkleed en de theedoeken met insectenprints bij het TextielMuseum en de “Precious Box II” in biscuit van Koninklijke Tichelaar. Ik was ook best vereerd dat ik door Volvo uitgenodigd werd om deze twee ontwerpers met een zeer uitgesproken oeuvre te ontmoeten. 
Job, Nynke en Volvo, bedankt.

Volvo Design Challenge

Als “cherry on the cake” heeft Volvo de Design Challenge in het leven geroepen. Studenten van alle deelnemende Design- en kunstacademies of universiteiten in Nederland kunnen een item ontwerpen, geïnspireerd op de Volvo XC60.
Studio Job voor Volvo foto by C-More
Studio Job voor Volvo
foto by C-More
Studio Job neemt deel in de jury en de top tien van belangrijkste ontwerpen worden, gelijktijdig met de Objecten die Studio Job voor Volvo maakt, geëxposeerd in een toonaangevend Nederlands museum. Daarnaast ontvangt het winnende designtalent een prijs van €5.000. 
Meedoen kan vanaf 1 november 2013 tot 14 februari 2014. 
Kijk hier voor meer informatie. 
Ik zou zeggen: Grijp je kans!
Like to read this post in english? Click here!
—–/////—–
Ps: het oktober nummer van EH&I staat boordevol met Studio Job!

++++++++++++++++++++++

Vind je deze blog leuk en wil je niks missen? 
Volg me dan en blijf op de hoogte :-)

En ik nodig je van harte uit om te reageren!
I love to hear from you :-)
Link with love 
Xo Iris
++++++++++++++++++++++

VTWonen barn @Woonbeurs 2013 interieur trends 2013 2014

VTWonen barn @Woonbeurs 2013
Interieur trends 2013 2014

Ik had dit jaar helaas maar heel kort de tijd om de woonbeurs te bezoeken. De meeste tijd heb ik doorgebracht met de Meet the Bloggers groep op de VTWonen stand. Een enorme “Barn” waar VT het boerenleven op een nieuwe manier laat zien. Meer een stads boerenleven.

VTWonen barn @Woonbeurs 2013 

Interior design trends 2013 – 2014 



This year I unfortunately didn’t have much time to visit the Woonbeurs. Most of the time I spent with the Meet the Bloggers group at the VTWonen stand. An enormous “Barn” where VT Wonen displayed farm life in a new way. More of a city farm life. 

VT Wonen Barn Woonbeurs 2013 interieur trends  Green 2013 2014 By C-More
VTWonen barn @ woonbeurs 2013
Lot’s of greens

Trends:

 Blijkbaar zoeken we naar manieren en momenten om tot rust te komen en in het moment te zijn. Werken met je handen, koken, meubels maken, tekenen en handwerk werden life getoond en een heuse “barber” was aanwezig om dat gevoel te onderstrepen.


Trends: 

Apparently we seek ways and moments to relax and be ‘in the moment’. Working with your hands, cooking, furniture making, drawing and crafts were displayed and a real life “barber” was present to underline that feeling. 

VT Wonen Barn Woonbeurs 2013 interieur trends  texture textile dark colour 2013 2014 By C-More
VTWonen barn @ woonbeurs 2013
veel verweerde en doorleefde materialen, hout, textiel en ambacht
VTWonen barn @ Woonbeurs 2013 

Lots of weathered materials, woods, textiles and crafts 


Materiaal kleur en textiel trends

 Materialen zijn doorleefd, met karakter, veel vergrijsde tonen, groenen (ook in de vorm van planten en illustraties) en gelen, maar dan de oker kant op. Ook oud roze zag ik veel langs komen. En vooral ook heel veel textuur en hout. 
Opvallend vond ik de illustraties en kunstwerken van Modigliani…  Heel uitgesproken werk dat deze kleuren allemaal in zich heeft.

Material, colour and textile trends 

Materials are weathered, full of character, many greyish tones, greens (also in the form of plants and illustrations) and yellows with an ochre tone. A colour that was also used a lot was muted pink. And especially lots of textures and woods. 

I was struck by the illustrations and works by Modigliani… Very strong works with all these colours in them. 

VT Wonen Barn Woonbeurs 2013 interieur trends  2013 2014 black, green authentic By C-More
VTWonen barn @ woonbeurs 2013
hout, zwart, groen,  handwerk, grote tafels
VTWonen barn @ Woonbeurs 2013 

Wood, black, green, craft, big tables

 Sfeer en styling

Deze sfeer is een stuk drukker dan het minimalisme waar ik meer een voorkeur voor heb, alhoewel er enorm veel elementen in zitten die mij bijzonder aanspreken. De donkere kleuren, het textiel van natuurlijke materialen, de texturen, het hout en heel veel van de styling elementen. Alleen alles bij elkaar is voor mij wat teveel. Ik zou er elementen uit halen en deze solistischer presenteren. 

Atmosphere and styling 

The atmosphere is a lot busier than the minimalism I prefer, although there are a lot of elements in there that appeal to me. The dark colours, the natural textiles, the textures, the wood and a lot of the styling elements. It is just that all of them combined is a bit much for me. I would extract elements from it and present them in a more solistic way. 

VT Wonen Barn Woonbeurs 2013 interieur trends  2013 2014 texture textile  By C-More
VTWonen barn @ woonbeurs 2013
textiel en textuur
VTWonen barn @ Woonbeurs 2013 

Textile and texture

En jij? Ben je op de woonbeurs geweest? Wat vond je er van?
Wat was jouw favoriet? Laat het me weten. Ik ben benieuwd! 

And you? Have you visited the Woonbeurs? What did you think of it? 
What were your favourites? Let me know, because I am curious! 


—–/////—–
Wil je niks missen van mijn blog? 
Geef je dan op voor de nieuwsbrief.
Share with love
Iris

—–/////—– 

Don’t want to miss anything from this blog? 

Then sign up for my newsletter. 

It’s mostly in DUTCH! 


Share with love 

Iris 








Inside Design 2013 | Amsterdam | Lensvelt en Spaces

Inside design 2013 in picture
Afgelopen weekend heb ik Inside design bezocht in Amsterdam.
Ik moest even wennen aan de nieuwe opzet… Nog steeds heb ik het gevoel dat ik lang niet alles gezien heb in de twee dagen dat ik er heb rondgelopen. Maar ondanks dat heb ik heel veel foto’s gemaakt.
Hieronder mijn indruk in beeld.
Er volgt nog meer!
Inside Design 2013 bij Spaces | photo’s By C-More

Inside Design 2013 bij Spaces | photo’s By C-More
Inside Design 2013 trappenhuis bij Lensvelt | photo’s By C-More

Inside Design 2013 bij Lensvelt  buiten | photo’s By C-More

Inside Design 2013 Pastoe en Maarten van Severen bij Lensvelt | photo’s By C-More

—–/////—–

Wil je niks missen van mijn blog? Geef je dan op voor de nieuwsbrief.

Share with love!

Iris

Stem je op mijn ontwerp voor Brabantia ? International Design Competition |

Ik heb jullie hulp nodig want: Ik doe mee met de
internationale Design wedstrijd 
van het oer Hollandse maar inmiddels internationaal geliefde Brabantia!
Een good old favourite, want wie is er nou niet met een van de producten van Brabantia opgegroeid?
Brabantia design competition by C-More
vote: http://www.brabantia.com/design/competition_entries/ombre-mint
De uitdaging is een nieuw internationaal ontwerp te bedenken voor de voorraadbussen en wellicht zelfs wel een hele lijn producten.
Ik heb inmiddels een ontwerp online staan: 
Een ombe / verloop effect in Mint
Als het me qua tijd lukt, komen en nog een paar… 
Ik hou je op de hoogte. 
Hieronder is het ontwerp “los” te zien.
Brabantia design competition by C-More
vote: http://www.brabantia.com/design/competition_entries/ombre-mint

Ik hoop natuurlijk dat jullie massaal op mij gaan stemmen,

want de prijs is niet mis: een VIP arrangement voor 2 naar de Salone Internazionale del Mobile 2014 (Milaan)! 

En natuurlijk de wereldwijde erkenning :-) 

Stemmen kan via deze link.

De jury mag er ook zijn: 
Ik heb de linkjes er bij gezet want ze zijn de moeite waard om te bezoeken.
Mijn ontwerp is bedacht met als uitgangspunt dat het internationaal toegepast moet kunnen worden. En voor mij is een minimalistisch design ook van belang, dat past het beste bij mijn eigen interieur ontwerpen. Verder wilde ik graag dat het een frisse uitstraling heeft, met een moderne tijdloos gevoel en toch rekening houdend met de trends op gebied van kleur en dessin.
Brabantia design competition by C-More
vote: http://www.brabantia.com/design/competition_entries/ombre-mint
Ps, als linkjes het niet doen, neem dan even contact me me op. 
Vergeet niet op mij te stemmen… 
Dat kan HIER. THANKS!!!
( een like van FB telt niet… maar echt VOTE | STEM wel)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All rights reserved © Copyright 2007-2015 by C-More Interior blog · Theme by Blogmilk + Coded by Brandi Bernoskie